måndag 16 januari 2012

Snabbvisit till kusten

I lördags gjorde vi en snabbvisit till Falkenberg för att fira min pappa som fyllt år. Dottern hade någon gång under veckan missuppfattat det hela och trodde att vi skulle ta med husvagnen och campa. När hon fick veta att så inte var fallet bröt hon ihop. Därför bestämde vi oss för att åka och titta på campingen och se hur den ser ut på vintern. Inte en enda husvagn var det, så då kunde hon förstå att det kanske inte var en så bra idé att campa just nu.


Däremot kunde vi gå ner till stranden och njuta av att vara vid havet en stund. Har jag skrivit tidigare att jag älskar havet? Nästan det enda (förutom mamma, pappa och en och annan vän) som jag saknar med Falkenberg.


Sedan gick vi en promenad och tittade vid kraftverksbron. Det var så mycket vatten så det svämmade över cykelvägarna på vissa ställen. Det dånande ljudet av vattnet som forsade hördes långt innan man kom fram till kraftverket.


Vatten är så mäktigt på något sätt och kan vara så vackert.


Här har vi kraftverksbron. Den har jag cyklat över måååånga gånger i mitt tonårsliv. Vilka minnen det väckte att komma gående och se den där skylten.

Nu ska jag nog gå och ta mig min sista kvällsfika på länge. Jag bakade nämligen en drömrulltårta till pappa som jag glömde ta med mig. Den kan ju inte ligga där alldeles ensam och övergiven i kylen. Annars har jag planerat att bli lite mer återhållsam när det gäller socker framöver. Vi får väl se hur det går med den saken...

5 kommentarer:

Emilia sa...

Härliga bilder *saknar*!

Nanna sa...

Ja, håller med: fina bilder. Särskilt den första vid stranden med en dotter i tomteluva - den känns på något vis så nostalgisk :)

Barnens Hjältar sa...

Åh vad fina bilder! Ja det är fint i hela Halland tycker jag. Min pappas särbo bor i Falkenberg men jag vet inte var exakt.

Helenas Hem -fembarnsmamma sa...

Tusen tack för bebisgrattis! Vi bebismyser här hemma och helst vill jag inte göra så mycket annat! ;) men det funkar ju inte riktigt så...
I morgon börjar pappan i huset att jobba också! Ih.

Fina bilder! Jag älskar också havet och har alltid bott i närheten. Skulle helst vilja ha havsutsikt. :)
Hoppas att dagen blir bra.
Kram

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Stackars liten!
Tänk att bli så ledsen, tur att hon har en sådan förstående mamma,
så ni fick en fin dag endå.
Vi vuxna tycker ju att sommaren kommer snart, men det är en lång väntan för barn.
Kram Anette