söndag 7 november 2010

Vintervila 2010

Välkommen till mitt första blogginlägg någonsin.
Den 1 juni 2007 var en stor dag i mitt liv. Jag, min man och vår tio månader gamla son flyttade till ett alldeles eget hus som dessutom tillhörde en hel gård belägen på landet i de småländska skogarna.

När vi flyttade började vi ganska omgående att bygga ut eftersom det fanns ett litet utbygge som var ruttet och måste rivas. Jag var inte alls nöjd med hur köket var utformat så jag protesterade inte eftersom jag i och med utbygget fick ett alldeles nytt kök. Vi bestämde oss för att huset skulle vara rött. Falu rödfärg eller nåt liknande så man slipper skrapa färg när man ska måla om. Utbygget målade vi rött och sen har vi börjat att byta brädor på resten av huset som är vitt.

Nu är det så att det har ju inte direkt gått i rekordfart och någon kanske undrar om det där röd-vita huset någonsin kommer att bli helrött. Men till min stora glädje hann min kära make att byta ut och måla alla brädorna på framsidan av huset denna hösten. Så när vi går till vintervila vad gäller husets utsida detta året, kan vi i alla fall låtsas att vi bor i ett helrött hus!

Detta är enda fotot som finns på "Kvisten" - det lilla utbygget som var så dåligt byggt att det måste rivas.

 
Källargolvet i Kvisten.

 Här är Kvisten äntligen borta.

 Det nya utbygget börjar ta form.

 Utbygget är färdigt hösten 2008.


Inga kommentarer: